A pályázat célja, hogy a Magyar Falu Program keretében támogassa az 5000 fő alatti településeken működő élelmiszer- és hentesüzletek mindennapi működését, hozzájárulva a helyi lakosság folyamatos ellátásához.
Kik jogosultak a pályázatra?
Pályázatot nyújthat be az az üzemeltető (gazdasági társaság, egyéni vállalkozó, szövetkezet, egyesület, alapítvány vagy önkormányzat), amely 5000 fő vagy az alatti lakosságszámú településen működik, és:
- A pályázat benyújtását megelőző 6 hónapban az üzletre vonatkozóan a legtöbb bevétele,
- vagy legalább a bevételének több mint fele
- TEÁOR 4711 – élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem tevékenységből származott.
- A vállalkozás főtevékenysége TEÁOR 4722 – hús, húskészítmény kiskereskedelme.
Mekkora a pályázható támogatás összege?
A támogatás intenzitása: 100%
- Az elnyerhető támogatás minimális mértéke Üzletenként: 1 millió forint
- Az elnyerhető támogatás maximális mértéke Üzletenként: 3 millió forint
Elszámolható költségek:
- a boltban dolgozók – beleértve a tulajdonost is, ha legalább heti 36 órában ott dolgozik – fizetése és járulékai, ha a munkaviszony már a pályázat kiírása előtt is fennállt,
- egyéni vállalkozóknál elszámolható a kivett jövedelem vagy az átalányadózás szerinti bevétel, legfeljebb a minimálbér egyéves összegéig, a hozzá kapcsolódó közterhekkel együtt,
- az üzlet helyét biztosító ingatlan bérleti díja,
- áram, víz, csatorna, szemétszállítás, fűtés költsége (és a kapcsolódó tüzelőanyag),
- karbantartási költség,
- áruszállítás költsége,
- meglévő pénztárgép fejlesztése vagy új pénztárgép beszerzése,
- könyvelői díj, könyvvizsgálói díj (nyilatkozathoz),
- könyvelés díja,
- ügyvédi/kamarai jogtanácsosi/közjegyzői díj (aláírás minta készítéséhez),
- folyószámla vezetéséhez kapcsolódó költségek,
- posta, telefon, internet előfizetés, irodaszer, tisztítószer költségek
Nem elszámolható költségek:
- árukészlet költsége,
- beruházási, felújítási költségek,
- egyéb tárgyi eszköz beszerzés,
- gépjárműbeszerzés, gépjármű üzemanyag költség,
- saját tulajdonban lévő ingatlan bérleti díja,
- kamattartozás kiegyenlítése,
- hitelkamat,
- hiteltúllépés költsége,
- egyéb pénzügyforgalmi költségek (nem a folyószámla vezetéséhez kapcsolódó költségek),
- deviza-átváltási jutalék,
- pénzügyi, finanszírozási tranzakciókon realizált árfolyamveszteség,
- bírságok, kötbérek és perköltségek,
- sikerdíj,
- tanácsadás költségei,
- projektmenedzsment (pályázatírás, pályázati dokumentáció összeállítása, a BGA Zrt. által előírt beszámolási, adatszolgáltatási, tájékoztatási kötelezettségek teljesítésével, valamint pályázati tanácsadással összefüggő tevékenységek) költségei,
- prémium, pénzbeli jutalom,
- végkielégítés,
- élőállat vásárlás,
- szeszesital, dohánytermék költségei,
- adomány,
- a társadalmi kirekesztést erősítő tevékenységekkel összefüggő költségek
Mikor lehet benyújtani a pályázatot:
- A pályázatot 2025. június 16 - július 16-ig lehet benyújtani.
Miért éri meg jelentkezni?
Ez a pályázat azoknak a kisboltoknak szól, amelyek 5000 fő alatti településeken működnek, és szeretnék biztonságosan fenntartani mindennapi működésüket. A támogatás segít abban, hogy:
- 1–3 millió forint támogatást kapjon az üzlet működtetésére,
- fedezze a dolgozók bérét és a bolt rezsiköltségeit,
- kifizethesse a bérleti díjat, könyvelőt, szállítási és adminisztrációs költségeket,
- fejlessze vagy lecserélje pénztárgépét,
- biztosítsa, hogy a helyiek továbbra is hozzáférjenek alapvető élelmiszerekhez a településen.
Szeretne többet megtudni a pályázatról?
Csatlakozzon ingyenes, de regisztrációhoz kötött webináriumunkhoz 2024. február 4-én, 18:00 órakor!
Szeretne többet megtudni a pályázatról?
Csatlakozzon ingyenes, de regisztrációhoz kötött webináriumunkhoz 2025. február 4-én, 18:00 órakor!
Szeretne pályázni, de nem tudja, MEGFELEL-E a feltételeknek?
Töltse ki az előszűrő űrlapot és visszajelzünk, érdemes-e elindulnia!
Ha további kérdése van, kérjük, keressen minket az oldal alján található űrlapon keresztül.