Benyújtási határidő lejárt!
A pályázat célja:
A pályázat célja a falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatást működtető, vagy új szolgáltatás indítását
vállaló települések esetében az önkormányzatok, önkormányzati társulások számára a szolgáltatás biztosítását
lehetővé tevő magas színvonalú, alacsonyabb károsanyag‐kibocsátású‐, és üzemanyag‐fogyasztású gépjárművek
beszerzésének támogatása.
A támogatás intenzitása: 100%
Előleg: 100%
A projekt maximálisan igényelhető támogatási összege: 18.000.000 Ft
Pályázatra jogosultak köre:
Helyi önkormányzati költségvetési irányító és költségvetési szervek (GFO 321) esetén:
– azok a települések, ahol az állandó lakosságszám 5000 fő, és ez alatti a 2021. január 1. napján a
Belügyminisztérium által kezelt adatok alapján, valamint a 1993. évi III. a szociális igazgatásról és
szociális ellátásokról szóló törvény alapján jogosultak falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás
működtetésére, létrehozására;
Helyi önkormányzatok társulása (GFO 327) esetén:
– azok a társulások, amelyek a fejlesztés helye szerinti tagtelepülésének az állandó lakosság száma
5000 fő, és ez alatti a 2021. január 1. napján a Belügyminisztérium által kezelt adatok alapján,
valamint az 1993. évi III. a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról szóló törvény alapján
jogosultak falugondnoki vagy tanyagondnoki szolgáltatás működtetésére, létrehozására.
I. Önállóan támogatható tevékenységek:
Pályázó településenként egy darab gépjármű cseréjére vagy beszerzésére nyújthat be pályázatot az alábbiak
szerint:
Falugondnoki VAGY tanyagondnoki szolgálathoz szükséges
– Új gépjárműbeszerzése és forgalomba helyezése új szolgálat létrehozását vállaló települések
részére.
– Új gépjármű beszerzése és forgalomba helyezése meglévő szolgálat esetén, akik a pályázat
benyújtásakor nem rendelkeznek a szolgáltatás működéséhez szükséges gépjárművel, azonban a
szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatók, intézmények és hálózatok hatósági
nyilvántartásába történő bejegyzése a pályázat benyújtásáig megtörtént.
– Régi gépjármű cseréjével történő új gépjármű beszerzése és forgalomba helyezése meglévő
szolgálat esetén, azzal a feltétellel, hogy az önkormányzat vállalja a lecserélendő, működőképes
és használatra alkalmas busz térítésmentesen történő átadását egy általa megjelölt határon túli
település magyar közössége számára, vagy felajánlja átadásra ugyanerre a célra a
Miniszterelnökség által kijelölt határon túli település magyar közössége részére. A felajánlás
kizárólag azon busz esetében lehetséges, melynek az élettartama tekintetében a forgalomba
helyezéstől számított legalább 6 év, de legfeljebb 10 év telt el és a pályázat benyújtásakor legalább
160 000 km, de legfeljebb 300 000 km alatti futásteljesítménnyel rendelkezik, valamint a gépjármű
átadásának időpontjában még legalább 6 hónapig érvényes műszaki vizsgával rendelkezik.
– Régi gépjármű cseréjével történő új gépjármű beszerzése és forgalomba helyezése meglévő
szolgálat esetén a régi gépjármű felajánlása nélkül, azzal a feltétellel, hogy a pályázat keretében
lecserélendő busz élettartama tekintetében a forgalomba helyezéstől számított több, mint 10 év
telt el vagy 300 000 km‐et meghaladó futásteljesítménnyel rendelkezik.
II. Önállóan nem támogatható, választható tevékenységek:
– projekt‐előkészítési tevékenység (pályázati dokumentáció összeállítása);
– a megvalósításhoz kapcsolódó tevékenységek (projektmenedzsment, az új gépjármű forgalomba
helyezésének költsége, mint például: műszaki vizsgáztatás, rendszám kapcsán fizetendő illeték);
– a gépjármű rendeltetésszerű használatának kapcsán felmerülő tárgyi költségek (téli/nyári
gumiszett, hólánc).
III. Önállóan nem támogatható, kötelezően megvalósítandó tevékenység:
– A beszerzett falubuszok és tanyabuszok fóliázása, emblémázása a Támogatói Okiratban, valamint a
Magyar Falu Program 2021‐2022. Arculati Kézikönyvében rögzített feltételeknek megfelelően.
– Tájékoztatás és nyilvánosság biztosítása.
Jelen kiírás keretében a pályázatok benyújtására 2023. december 13. és 2024. január 12. között van lehetőség.